FAQ - veelgestelde vragen

Iedereen die toegang heeft tot het YOU-P platform kan via dit YOU-P platform ook inloggen op het voordeelplatform van Benefits@Work.

 

Als je vanuit YOU-P een eerste keer wil aanmelden bij Benefits@Work dan zal je op hun platform éénmalig een mini registratieformuliertje moeten invullen. (zie hierover meer info elders in de FAQ-rubriek).

 

Soms kan het gebeuren dat na het invullen en doorsturen van het mini registratieformuliertje een foutcode van Benefits@Work op het scherm verschijnt.

vb.  e-mailadres niet correct   /    e-mailadres bestaat reeds   /    registratie niet mogelijk  /  Gelieve jouw invoer na te zien  /  ....

 

Meestal is de reden daarvan het feit dat je voorheen al eens toegang had tot Benefits@Work (dat kan soms maanden of jaren geleden zijn) en dat je oude profiel daar nog steeds actief staat met hetzelfde e-mailadres als wat je zonet had ingevuld in het mini-registratieformulier.

Het programma van B@W laat niet toe om meerdere accounts aan te maken met hetzelfde e-mailadres en vandaar dus dat je nu van hen een foutmelding krijgt.

 

Wat moet je dan doen?

Je moet 2 stappen uitvoeren:

  1. Je vult een contactformuliertje in op de YOU-P website (klik op de oranje bol rechtsboven in de YOU-P website - zie figuur hieronder), waarin je in de rubriek 'stel je vraag' het volgende noteert: 
          'Gelieve mijn B@W profiel op YOU-P volledig te wissen'



  2. Je stuurt een mailtje naar support@benefitsatwork.be waarin je je naam, voornaam en e-mailadres vermeldt met daaronder de onderstaande tekst:

    'Ik ben lid van YOU-P en wil via YOU-P een nieuw account aanmaken bij Benefits@Work. Omdat ik voorheen al een oud B@W account had onder hetzelfde e-mailadres (zie hierboven) zou dit oude account nu eerst nog moeten verwijderd worden. Kan u dat voor me doen en me een mailtje sturen van zodra dit is gebeurd?
    Dank je wel !'

 

Van zodra je bovenstaande 2 stappen hebt uitgevoerd moet je wachten op de bevestiging vanuit B@W dat ze je oude account hebben verwijderd.

Vanuit YOU-P ontvang je geen bericht maar je mag er op rekenen dat je vraag in het contactformulier van YOU-P (stap 1) door ons zeker binnen de 2 werkdagen zal verwerkt zijn.

 

Als je oude B@W-account zowel bij YOU-P als bij B@W  zijn gewist dan kan je in de YOU-P website zonder problemen terug aanmelden bij B@W en zal je nieuw ingevulde mini-registratieformuliertje wel aanvaard worden door het B@W programma!

 

 

 

 

Wanneer je vanuit de website www.you-p.be voor de eerste keer toegang wil tot het externe voordeelplatformen Benefits@Work en/of Xtra Present, zal je op deze platformen een mini-registratie moeten doorlopen.

Deze registratie hoef je maar één keer te doen en is eenvoudig.

 

Wil je graag een handleiding (stappenplan)?  klik hier om de handleiding te openen

 

Verloopt de registratie niet zoals gewenst? Zit je ergens vast?

Neem dan gerust contact op met de helpesk van het betrokken platform. 

 

 

 

 

Als je naam voorkomt op de YOU-P gebruikerslijst die je werkgever heeft ingeladen dan zou de registratie bij YOU-P normaal gezien vlot moeten verlopen.

Het systeem zal je vragen om 4 gegevens in te geven: naam, voornaam, postcode en geboortedatum.

 

In de veronderstelling dat je zelf de correcte info over jezelf hebt ingegeven (zonder schrijffouten) en het systeem toch de melding geeft dat je gegevens niet terug te vinden zijn dan komt dit meestal omdat de gegevens die je werkgever heeft ingegeven ergens een foutje bevat:

 

  • in hun lijstje vermelden ze nog de postcode van je vorig adres
  • in hun lijstje hebben ze ergens een letter O ingegeven in plaats van een cijfer 0
  • In je naam staat een accent of speciaal teken (vb.é, ç, …), maar als de werkgever de namen allemaal in hoofdletters heeft ingegeven (dus zonder speciaal teken) dan komt de door jou ingegeven naam niet 100% overeen. (vb. HUWE ≠ Huwé).
  • In de ingegeven gebruikerslijst staat een blanco karakter voor jouw naam
  • ….enz…

     

    Oplossing:

    • Probeer je naam eens in te geven zonder accent of speciaal teken

    • Als je recent verhuist bent: probeer eens met de postcode van je vorig adres in te loggen.

    • Als bovenstaande zaken niet helpen, dan neem je best eens contact op met de YOU-P contactpersonen binnen jullie onderneming (meestal personeelsdienst) en vraag aan hen om na te zien of jouw gegevens wel correct staan op de door hen ingeladen gebruikerslijst. (ze kunnen dit zelf nazien in de rubriek 'ledenhoekje' op onze COLLECTIEF-website)

 

 

Ben je nog niet zo lang in dienst bij deze werkgever?

 

Ook dat kan de reden zijn dat je nog geen toegang hebt tot YOU-P. De meeste werkgevers laden maar 1 keer per kwartaal een nieuwe actuele YOU-P gebruikerslijst op. Op deze nieuwe lijst zijn alle personen die in de afgelopen 3 maand uit dienst zijn gegaan geschrapt (hebben geen toegang meer tot YOU-P) en zijn de nieuwe werknemers die in dienst kwamen in de afgelopen 3 maand toegevoegd. Je zal dus als nieuwe medewerker pas toegang krijgen tot YOU-P van zodra je werkgever de nieuwe lijst heeft ingeladen.

 

 

Als je aan de kassa van DreamLand of Dreambaby de extra korting wil bekomen zal je aan de kassa je vertrouwde Xtra-kaart (‘Colruyt-kaart’) moeten tonen maar OOK de Benefit-kaart.

De Benefit-kaart kan je downloaden als je via het YOU-P platform bent ingelogd op het Xtra Present platform. Op de Welkomstpagina van Xtra Present klik je ‘Ontdek Benefit’ aan. Je krijgt een nieuw scherm waarop ook een link staat naar ‘Benefit-kaart 202.x.’ Als je daar op klikt krijg je een document te zien waarop onderaan je Benefit kaart staat afgedrukt.

 

Je kan deze pagina afprinten en de kaart uitknippen, samenvouwen en bewaren bij je klantenkaarten.

 

Maar handiger is het om de barcode op het scherm in te lezen op je smartphone of IPhone in een of andere ‘kaartapp’ (vb. Stocard). Dan heb je die Benefit kaart altijd op zak!.

 

Opgelet: De Benefit kaarten zijn slechts een bepaalde tijd geldig (1 of 2 jaar – geen vaste periode meegegeven). Het kan dus zijn dat je na verloop van tijd de bovenstaande procedure eens zal moeten herhalen zodat je een nieuwe barcode kan inlezen.

 

Vragen of problemen met de Benefit kaart?

Mail naar info@xtrapresent.be  of bel naar de klantendienst 02 363 51 51

 

 

Wat is automatische registratie?

Om de 1e keer toegang te krijgen tot het YOU-P platform moet elke YOU-P gebruiker zich éénmalig registreren bij de 3 voordeelaanbieders: YOU-P, Benefits@Work en Xtra Present.

Maar om het zijn medewerkers gemakkelijk te maken kan de werkgever ook kiezen voor de optie 'automatische registratie'. Als je werkgever hiervan gebruik heeft gemaakt dan krijg je daarover een mail vanuit YOU-P met daarin al meteen je login/paswoord.

 

Wat moet ik (na automatische registratie) zelf nog doen om toegang te krijgen tot ...

 

YOU-P:

Je krijgt meteen toegang tot YOU-P na ingave van je e-mailadres en je voornaam.

Om privacy-redenen (verplichte GDPR-regelgeving) zal je gevraagd worden om meteen je paswoord te wijzigen.

 

Benefits@Work:

Op de 'welkomstpagina' van Benefits@Work heeft YOU-P al alle gegevens voor jou automatisch ingevuld. Je moet zelf nog 2 zaken aanvinken vooraleer je op de verzendknop drukt en toegang krijgt tot alle voordeelaanbiedingen:

(1) maak een keuze voor 'meneer' of 'mevrouw'

(2) vink het vakje aan voor 'akkoord met de gebruiksvoorwaarden'

 

Xtra-Present:

Je krijgt meteen toegang tot Xtra-Present na ingave van de gebruikersnaam/paswoord die je via mail hebt ontvangen (zie info in rubriek hiernaast).

Om privacy-redenen (verplichte GDPR-regelgeving) zal je gevraagd worden om meteen je paswoord te wijzigen.



Neen, er wordt niet gewerkt met een YOU-P lidkaart.

Bij het inloggen op het YOU-P voordeelplatform wordt er gecontroleerd of je naam voorkomt op de YOU-P gebruikerslijsten die ingeladen zijn door de sociale ondernemingen die aangesloten zijn bij COLLECTIEF (dienst YOU-P).

 

En als je kan inloggen ... is dit het bewijs dat je gerechtigd bent op de YOU-P kortingen.

 

Door dus als YOU-P gebruiker naar het voordeelaanbod van de winkelketen of handelaar te gaan via de YOU-P website, weet de handelaar dat je recht hebt op de extra aankoopvoordelen.

Je moet aan hem dus geen lidkaart of lidnummer doorgeven.

 

Als je voor de eerste keer de app van Benefits@Work gebruikt moet je daarop een mini registratie doen, zodat deze app kan zien dat je aangesloten bent bij YOU-P en dus gratis gebruik kan maken van hun app.

 

Wil je een stap voor stap handleiding om je te registreren op de app?   klik hier

 

Als werkgever geef je CASEǀYOU-P in. (alle sociale ondernemingen zijn als één groepering gekend bij B@W onder de naam CASEǀYOU-P )

 

Tijdens de 1e registratie zal de app jou vragen om een paswoord in te geven. Omdat je op dat moment helemaal nog geen app-paswoord hebt druk je daar op de link 'paswoord vergeten'.  Je krijgt dan een mail waarin je paswoord voor de B@W-app staat.

 

TIP: Vink ook best het vakje 'gegevens bewaren' aan in de app. Als je dit doet dan zal je later steeds automatisch de app op je smartphone of iPhone kunnen gebruiken, zonder nog je login en paswoord te moeten ingeven.

 

OpgeletVooraleer je de registratie op de B@W app kan uitvoeren moet je eerst zijn geregistreerd op de YOU-P website en van uit deze website ook de registratie bij B@W hebben uitgevoerd!

 

Problemen bij het registreren? Neem contact op met de helpdesk van B@W via mail (voorkeur) support@benefitsatwork.be  of telefonisch 011 870 950

Je kan op je smartphone of iPhone de app van B@W downloaden.

De eerste keer dat je deze app gebruikt zal je je als YOU-P gebruiker moeten registreren op deze app (werkgever (groepering) = CASEǀYOU-P )

Deze handleiding helpt je stap voor stap door deze app-registratieprocedure.

 

Opgelet:

vooraleer je de registratie op de B@W app kan uitvoeren moet je wel vooraf zijn geregistreerd op de YOU-P website en van uit deze website ook de registratie bij B@W hebben uitgevoerd!

Als je na verloop van tijd graag een nieuw YOU-P paswoord wil aanmaken dan kan je dat doen via de link 'paswoord vergeten' op de aanmelden pagina.

Je vult eerst je login in (gebruikersnaam) en daarna klik je op de link 'paswoord vergeten'


Via deze link zal je gevraagd worden om een nieuw paswoord in te geven.


Zie figuur hieronder.


Bij de 1e registratie op YOU-P heb je destijds zelf je eigen LOGIN (of gebruikersnaam) kunnen kiezen.

We geven daar steeds de tip bij om je e-mailadres als LOGIN op te geven, maar dat is geen verplichting.

 

We zien vaak dat YOU-P gebruikers die iets anders dan hun e-mailadres als LOGIN hebben opgegeven na verloop van tijd niet meer weten wat ze precies hebben opgegeven.

Je kan als YOU-P gebruiker geen nieuwe login aanmaken.

 

Wat kan je dan doen om je LOGIN naam toch te weten te komen?

  • Neem eens contact op met de centrale YOU-P contactpersonen van je onderneming (meestal zijn dit collega's van de personeelsdienst). Zij hebben toegang tot het LEDENHOEKJE van de COLLECTIEF-website en zij kunnen in het Ledenhoekje de YOU-P gebruikerslijst van jullie onderneming raadplegen. Zo ook jouw YOU-P gegevens. 
  • Vraag hen eens te kijken onder jouw naam, wat je precies hebt opgegeven als LOGIN.

 

TIP: jullie centrale YOU-P contactpersoon kan in het LEDENHOEKJE Je ingegeven LOGIN-naam wel wijzigen/overschrijven.

Vraag misschien meteen of hij/zij jouw login-naam wil wijzigen naar je e-mailadres. Zo zal je in de toekomst gemakkelijker je LOGIN-naam kunnen onthouden.

 

Net zoals andere websites werkt YOU-P niet goed in de browser Internet Explorer. (vb. bepaalde invulvelden werken niet)

Internet Explorer is een verouderde browser die algemeen wordt afgeraden om nog gebruikt te worden.

Deze browser zal in juni 2022 zelfs helemaal verdwijnen van de markt!


Beter is om over te stappen naar een andere meer actuele browser zoals o.a. Microsoft Edge, Chrome, Firefox, Safari, ..e.a.

Daarin werkt YOU-P uiteraard prima!



Deze website maakt gebruik van cookies De website van COLLECTIEF.coop erkende cv gebruikt functionele cookies. In het geval van het analyseren van websiteverkeer of advertenties, worden ook cookies gebruikt voor het delen van informatie, over uw gebruik van onze site, met onze analysepartners, sociale media en advertentiepartners, die deze kunnen combineren met andere informatie die u aan hen heeft verstrekt of die zij hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun diensten.
Toon details Verberg details
Selectie toelaten
Alle cookies toelaten