FAQ - veelgestelde vragen

Benefits@Work heeft onlangs de app vernieuwd. Hierdoor ondervinden YOU-P gebruikers moeilijkheden bij het inloggen met hun gekend e-mail adres en paswoord.
In onderstaand filmpje nemen we je mee door de schermen van de app en leggen we je uit hoe je opnieuw gebruik kan maken van de app.

 

Bekijk hier het filmpje


  • Ga naar you-p.be en klik op “Naar de voordelen”
  • Klik vervolgens op "Registreren"
  • Doorloop de mini-registratie (slechts 1 keer nodig)
  • Voor B@W volg je daarna ook de registratie vanuit YOU-P.

    Handleiding downloaden

Controleer of je persoonlijke gegevens exact overeenkomen met wat je werkgever doorgaf. Probeer je naam eventueel in te vullen zonder accenten of misschien staat jouw vorige postcode nog gelinkt aan jouw profiel.

Nog steeds problemen? Neem contact op met je HR-dienst of via de YOU-P helpdesk:

Als je naam voorkomt op de YOU-P gebruikerslijst die je werkgever heeft ingeladen dan zou de registratie bij YOU-P normaal gezien vlot moeten verlopen.

Het systeem zal je vragen om 4 gegevens in te geven: naam, voornaam, postcode en geboortedatum.

 

In de veronderstelling dat je de correcte info over jezelf hebt ingegeven (zonder schrijffouten) en het systeem toch de melding geeft dat je gegevens niet terug te vinden zijn, dan komt dit meestal omdat de gegevens die je werkgever heeft ingeladen ergens een foutje bevat (bvb postcode vorig adres - letter O ipv cijfer 0 - speciaal teken of accent in de naam of een blanco karakter)


Als bovenstaande zaken niet helpen, dan neem je best eens contact op met de YOU-P contactpersonen binnen jullie onderneming (meestal personeelsdienst) en vraag aan hen om na te zien of jouw gegevens wel correct staan op de door hen ingeladen gebruikerslijst. Deze kan de werkgever zelf aanpassen via het "Ledenhoekje" op de website van Collectief.

 

Werk je op het netwerk van je onderneming binnen een CITRIX-omgeving?

Ook dat kan in sommige gevallen een probleem vormen. Je opent you-p.be dus best niet binnen een CITRIX-netwerk.


Ben je nog niet zo lang in dienst bij deze werkgever?

Dit kan zeker een reden zijn dat je nog geen toegang hebt tot YOU-P e, Benefits @ Work.

De meeste werkgevers laden maar 1 keer per kwartaal een nieuwe actuele YOU-P gebruikerslijst op. Op deze nieuwe lijst worden alle personen die in de afgelopen 3 maand uit dienst zijn gegaan geschrapt en worden nieuwe werknemers toegevoegd. Je zal dus als nieuwe medewerker pas toegang krijgen tot YOU-P van zodra je werkgever de nieuwe lijst heeft ingeladen.

 

Wat is automatische registratie?
Om de eerste keer toegang te krijgen tot het YOU-P platform moet elke YOU-P gebruiker zich éénmalig registreren bij zowel YOU-P als Benefits@Work.
Maar om het zijn medewerkers gemakkelijk te maken kan de werkgever ook kiezen voor de optie 'automatische registratie'. Als je werkgever hiervan gebruik heeft gemaakt dan krijg je daarover een mail vanuit YOU-P met daarin al meteen je gebruikersnaam en paswoord.

Wat moet ik zelf nog doen om toegang te krijgen?
Je krijgt meteen toegang tot YOU-P na ingave van je e-mailadres en je voornaam. Om privacy-redenen (verplichte GDPR-regelgeving) zal je gevraagd worden om meteen je paswoord te wijzigen.
Op de 'welkomstpagina' van Benefits@Work heeft YOU-P al alle gegevens voor jou automatisch ingevuld. Je moet zelf nog 2 zaken aanvinken vooraleer je op de verzendknop drukt en toegang krijgt tot alle voordeelaanbiedingen: (1) maak een keuze voor 'meneer' of 'mevrouw' en (2) vink het vakje aan voor 'akkoord met de gebruiksvoorwaarden'.

 

  • Ga naar you-p.be en klik op “Naar de voordelen”
  • Klik op "Login vergeten" of "Paswoord vergeten"
  • Vul de gevraagde info in en je ontvangt een automatische mail
  • Je kan nu jouw login (gebruikersnaam) of paswoord wijzigen

 

 

Je kan alle gegevens die jij zelf aan YOU-P hebt doorgegeven inkijken en wijzigen. Daarvoor moet je eerst inloggen op you-p.be en bovenaan rechts op het oranje menu-symbool klikken en vervolgens op "Mijn account".

 



Opgelet
De gegevens die je werkgever aan YOU-P heeft doorgegeven via de gebruikerslijst (naam, voornaam, postcode en geboortedatum) kan je zelf niet wijzigen.
Als je merkt dat er een fout staat in de gegevens die je werkgever heeft doorgegeven dan contacteer je best de YOU-P contactpersoon van je onderneming. Dit is meestal iemand van de personeelsdienst of sociale dienst.

 

 

Als je voor de eerste keer de app van Benefits@Work gebruikt moet je daarop een mini registratie doen, zodat deze app kan zien dat je aangesloten bent bij YOU-P en dus gratis gebruik kan maken van hun app.

 

Wil je een stap voor stap handleiding om je te registreren op de app?   klik hier

 

Als werkgever geef je YOU-P in. (alle sociale ondernemingen zijn als één groepering gekend bij B@W onder de naam YOU-P )

 

Tijdens de 1e registratie zal de app jou vragen om een paswoord in te geven. Omdat je op dat moment helemaal nog geen app-paswoord hebt druk je daar op de link 'paswoord vergeten'.  Je krijgt dan een mail waarin je paswoord voor de B@W-app staat.

 

TIP: Vink ook best het vakje 'gegevens bewaren' aan in de app. Als je dit doet dan zal je later steeds automatisch de app op je smartphone of iPhone kunnen gebruiken, zonder nog je login en paswoord te moeten ingeven.

 

OpgeletVooraleer je de registratie op de B@W app kan uitvoeren moet je eerst zijn geregistreerd op de YOU-P website en vanuit deze website ook de registratie bij B@W-website hebben uitgevoerd! Pas daarna dus de APP installeren en registreren.

 

Problemen bij het registreren? Neem contact op met de helpdesk van B@W via mail (voorkeur) support@benefitsatwork.be  of telefonisch 011 870 950

Iedereen die toegang heeft tot het YOU-P platform kan via dit YOU-P platform ook inloggen op het voordeelplatform van Benefits@Work.

 

Als je vanuit YOU-P een eerste keer wil aanmelden bij Benefits@Work dan zal je op hun platform éénmalig een mini registratieformuliertje moeten invullen. (zie hierover meer info elders in de FAQ-rubriek).

 

   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -

 

 

Soms kan het gebeuren dat er na het klikken op de 'aanmelden' knop onder Benefits@Work er helemaal niets gebeurt. Je scherm verandert niet en het is alsof je niet op de 'aanmelden' knop hebt gedrukt.

Dit kan soms voorkomen als je toevallig gebruik maakt van de webbrowser SAFARI.

Het platform van B@W werkt niet (altijd / goed) met SAFARI. 

Het volstaat om dan eens via een andere browser (vb. Chrome, Firefox, Opera, ...) in te loggen op YOU-P en dan naar B@W te gaan.

 

   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -

 

 

Soms kan het gebeuren dat na het invullen en doorsturen van het mini registratieformuliertje een foutcode van Benefits@Work op het scherm verschijnt.

vb.  e-mailadres niet correct   /    e-mailadres bestaat reeds   /    registratie niet mogelijk  /  Gelieve jouw invoer na te zien  /  ....

 

Meestal is de reden daarvan het feit dat je voorheen al eens toegang had tot Benefits@Work (dat kan soms maanden of jaren geleden zijn) en dat je oude profiel daar nog steeds actief staat met hetzelfde e-mailadres als wat je zonet had ingevuld in het mini-registratieformulier.

Het programma van B@W laat niet toe om meerdere accounts aan te maken met hetzelfde e-mailadres en vandaar dus dat je nu van hen een foutmelding krijgt.

 

Wat moet je dan doen?

Je moet 2 stappen uitvoeren:

  1. Je vult een contactformuliertje in op de YOU-P website (klik op de oranje bol rechtsboven in de YOU-P website - zie figuur hieronder), waarin je in de rubriek 'stel je vraag' het volgende noteert: 
          'Gelieve mijn B@W profiel op YOU-P volledig te wissen'



  2. Je stuurt een mailtje naar support@benefitsatwork.be waarin je je naam, voornaam en e-mailadres vermeldt met daaronder de onderstaande tekst:

    'Ik ben lid van YOU-P en wil via YOU-P een nieuw account aanmaken bij Benefits@Work. Omdat ik voorheen al een oud B@W account had onder hetzelfde e-mailadres (zie hierboven) zou dit oude account nu eerst nog moeten verwijderd worden. Kan u dat voor me doen en me een mailtje sturen van zodra dit is gebeurd?
    Dank je wel !'

 

Van zodra je bovenstaande 2 stappen hebt uitgevoerd moet je wachten op de bevestiging vanuit B@W dat ze je oude account hebben verwijderd.

Vanuit YOU-P ontvang je geen bericht maar je mag er op rekenen dat je vraag in het contactformulier van YOU-P (stap 1) door ons zeker binnen de 2 werkdagen zal verwerkt zijn.

 

Als je oude B@W-account zowel bij YOU-P als bij B@W  zijn gewist dan kan je in de YOU-P website zonder problemen terug aanmelden bij B@W en zal je nieuw ingevulde mini-registratieformuliertje wel aanvaard worden door het B@W programma!

 

 

We kregen van enkele YOU-P gebruikers de melding dat het niet lukt om vanuit onze YOU-P pagina te surfen naar de Benefits@Work voordelen. Dit komt voornamelijk voor bij gebruikers van een Iphone.

Hier leggen we even uit hoe dit snel is opgelost:
Als je naar de 'Naar de voordelen' gaat via onze YOU-P website kan je bij Benefits@Work kiezen voor 'Aanmelden'. Gebeurt er niets als je op de knop 'Aanmelden' klikt? Probeer dan om te knop iets langer in te houden met je vinger tot er een klein keuze menu te zien krijgt op je scherm. Kies nu voor 'Openen op nieuw tabblad'. Er is nu een extra tabblad geopend met de voordeelpagina van Benefits@Work.

 

 


Een andere oplossing is om de app te installeren van Benefits@Work.
De eerste keer dat je deze app gebruikt zal je je als YOU-P gebruiker moeten registreren op deze app. Eens je deze hebt geregistreerd kan je alle B@W voordelen direct inkijken zonder eerst naar YOU-P te surfen.

Je kan op je smartphone of iPhone de app van B@W downloaden.

De eerste keer dat je deze app gebruikt zal je je als YOU-P gebruiker moeten registreren op deze app (werkgever (groepering) = YOU-P )

Deze handleiding helpt je stap voor stap door deze app-registratieprocedure.

 

Opgelet:

vooraleer je de registratie op de B@W app kan uitvoeren moet je wel vooraf zijn geregistreerd op de YOU-P website en van uit deze website ook de registratie bij B@W hebben uitgevoerd!

Je kan op je smartphone of iPhone de app van B@W downloaden.

De eerste keer dat je deze app gebruikt zal je je als YOU-P gebruiker moeten registreren op deze app (werkgever (groepering) =  YOU-P )

Deze handleiding helpt je stap voor stap door deze app-registratieprocedure.

 

Opgelet:

vooraleer je de registratie op de B@W app kan uitvoeren moet je wel vooraf zijn geregistreerd op de YOU-P website en van uit deze website ook de registratie bij B@W hebben uitgevoerd!

Heb je via Benefits@Work een voucher gekocht bij een bepaalde handelaar of winkelketen, dan moet je deze voucher bij de meeste handelaars niet in één keer opgebruiken.

 

 

Als je een voucher niet in één keer hebt opgebruikt dan hou je best zelf ergens goed de resterende waarde van deze voucher bij.

Sommige handelaars/ketens hebben ook een 'saldo checker' aan hun vouchers gekoppeld zodat je als klant via deze 'saldo checker' het saldo van jouw vouchers kan opvragen/consulteren (zoals bv. Fnac, Decathlon, Ici Paris XL...). 

Hoe dit allemaal werkt kan je zoals altijd terugvinden op de aanbiedingspagina van deze handelaar op de B@W-website (veelgestelde vragen). 



Opgelet: Sommige handelaars aanvaarden enkel een vouchers waarvan je in één keer de voucherwaarde opgebruikt. Als dat bij een bepaalde handelaar/keten het geval zou zijn dan kan je de informatie daarover op elk moment terugvinden op de aanbiedingspagina van deze handelaar/keten op de B@W-website onder de rubriek "Veelgestelde vragen, snel beantwoord"

 

 

Heb je nog vragen over de werking van vouchers die je kocht via de B@W website (of app), dan kan je deze vragen steeds richten aan de klantendienst van B@W: support@benefitsatwork.be

Deze website maakt gebruik van cookies De website van COLLECTIEF.coop erkende cv gebruikt functionele cookies. In het geval van het analyseren van websiteverkeer of advertenties, worden ook cookies gebruikt voor het delen van informatie, over uw gebruik van onze site, met onze analysepartners, sociale media en advertentiepartners, die deze kunnen combineren met andere informatie die u aan hen heeft verstrekt of die zij hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun diensten.
Toon details Verberg details
Selectie toelaten
Alle cookies toelaten